A Starbucks tréningje egy dologról szólt: a feketék jók, a fehérek rosszak
2018.06.02. 13:00
Az amerikai kávézólánc arra kötelezte az ott dolgozókat, hogy egy speciális tréningen vegyenek részt. Ezzel még nem is lenne gond, azonban a baristák arról számoltak be, hogy hosszú időn keresztül, megállás nélkül olyan videókat mutattak nekik, ahol fehér rendőrök feketéket bántalmaznak.
Az egyikük elmondta, hogy az asztalánál ülő lány már megunta a fehérek elleni propaganda sugárzását, ezért felállt, azonban nem úszta meg renitenskedést, hiszen beíratták egy másik fehérellenes, rasszista továbbképzésre.
A baristák teljesen el vannak keseredve, abban bíztak, hogy a továbbképzés majd fejlődést jelent számukra, ám csak rendőri túlkapásokról nézettek velük videókat.
El vagyok keseredve, sokkal többre számítottam"
– mondta az egyik 18 éves Starbucks-alkalmazott, majd beszámolt arról is, hogy még csak át sem beszélték a videón látottakat, hanem azonnal mentek át a következő propagandára.
Az egyik, Jamie álnévre keresztelt alkalmazott részletesen elmesélte, hogy az egyik lány az asztalánál egy idő után megunta, hogy hátrányosan megkülönböztetik a fehéreket, ezért felállt és kiment. A tréningen jelenlévők szerint abban sem volt köszönet, ami ezek után következett, hiszen inkább hasonlított az egész egy afroamerikaiak történelmét bemutató tanórára, mint egy tréningre. Részletesen bemutatták nekik, hogy a gyarmatosítók, miként is vitték a gyarmatosítók Afrikából a mai Egyesült Államok területére a rabszolgákat.
A Starbucks első embere, Howard Schultz régóta hirdeti szélsőliberális nézeteit. Úgy tudni, 2020-ban elindul majd a választásokon is. A tréning során bemutatott és terjesztett fehérek elleni propaganda elsődleges célja, hogy gyűlöletet szítson a fehérekkel szemben. A Starbucks-vezér és cinkosai így akarnak nagyobb népszerűségre szert tenni.
Nem ez az első érdekes húzása a cégnek.
A kávézólánc úgynevezett fogyasztói percepciós mutatója több mint 30 százalékkal zuhant azután, hogy Schultz nyílt levélben azt ígérte, Donald Trump bevándorlást szigorító rendeletére válaszul a cég 10 ezer migránst fog felvenni a következő öt évben.
A tavalyi év elején közzétett nyílt levél után hirtelen elkezdett zuhanni a Starbucks fogyasztók általi megítéléséről tanúskodó indexe. Egyes vásárlók azzal indokolták bojkottjukat, hogy ha a Starbucks úgy gondolja, hogy az amerikaiak helyett inkább muszlim migránsokat akar alkalmazni, akkor úgy döntenek, hogy nem akarnak ott többek kávét vásárolni.