A keresztény húsvéti tojás nem kell a brit szupermarketeknek, a muszlim viszont igen
2017.04.16. 17:28
Nagy-Britannia négy legnagyobb bevásárlóközpontja közül kettő elutasította, hogy a "The Real Easter Egg" nevű húsvéti csokitojásokat boltjaik polcaira helyezzék, miközben halal, azaz a muszlimok számára megengedett csokitojást lehet kapni náluk.
A Sainsbury’s és az Asda nem engedte meg, hogy üzleteikben olyan húsvéti csokitojást áruljanak, amelyhez egy olyan füzet jár, amiben a húsvét jelentőségét magyarázzák el. Viszont mindkét áruházlánc árusítja a belga cég, a Guylian által gyártott halal verziót.
A Tesco, a Morrisons és a Waitrose viszont szívesen fogadta a kereszténység fontos ünnepét elmesélő termékeket.
A "The Real Easter Egg" a csokitojás mellett egy 24 oldalas színes, érdekes kis könyvet is tartalmaz, ami Jézus halálát és feltámadását meséli el. A tojás a remény és az új élet kezdetét szimbolizálja – olvasható a füzetben.
A gyártó cég, a Meaningful Chocolate vezetője, David Marshall szerint a Sainsbury’s és az Asda vásárlóinak is jogukban áll megválasztani, hogy mit vesznek, azaz a két áruházláncnak is forgalmaznia kellene a terméket.
A kutyák számára külön adventi naptárt árusítanak, de a mi keresztény húsvéti tojásunkat nem árulják"
– tette hozzá.
A húsvét szó azért kerülhetett ki a tojáskereső játék nevéből, hogy más vallásúakat, illetve ateistákat is meg tudjanak szólítani.
A Cadbury cég szóvivője azzal magyarázta döntésüket, hogy minden évben más nevet kap a húsvéti kampány, és idén a Cadbury’s Great British Egg Hunt („A Cadbury nagy brit tojásvadászata”) elnevezést választották. Az anglikán egyház szóvivője úgy nyilatkozott, a Cadbury és a National Trust „félresöpörte a hitet”.