Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A hídomlás következménye: államosított autópályák, rendkívüli állapot Genovában

888.hu

2018.08.16. 12:01

Állami felügyelet alá vonhatják Olaszországban az autópályák fenntartását, ha az ezzel megbízott vállalatok nem tudják megfelelõen ellátni a feladatot - jelentette ki Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes csütörtökön, két nappal a tragikus genovai hídomlás után.
RÓMA/GENOVA, 12:01

Állami felügyelet alá vonhatják Olaszországban az autópályák fenntartását, ha az ezzel megbízott vállalatok nem tudják megfelelően ellátni a feladatot – jelentette ki Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes csütörtökön, két nappal a tragikus genovai hídomlás után.

Az Öt Csillag Mozgalom (M5S) nevű kormánypárt vezetője arról is beszélt az olasz rádiónak, hogy a Morandi hidat üzemeltető cégnek nem az osztalékok miatt kellett volna aggódnia, hanem inkább a biztonságra kellett volna többet fordítania – írja az MTI.

Az nem lehet, hogy valaki azért fizessen autópályadíjat, hogy aztán meghaljon. Azok, akiknek a karbantartás volt a feladata, nem végezték a dolgukat megfelelően. Azt a hidat le kellett volna zárni, mielőtt ez a tragédia megtörténhetett volna"

– mondta Di Maio.

Hozzátette: sokakat felháborít az a hatalmas profit, amelyre ezek a vállalatok – monopóliumokként – szert tesznek.    

Rengeteg pénzt kellett volna a biztonságra költeni, amelyet ehelyett osztalékként fizettek ki – közölte Di Maio.

Az olasz kormány szerdán az A10-es autópálya üzemeltetőjét, az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade (ASPI) vállalatot tette felelőssé a híd leomlásáért, és a fenntartó cég vezetőinek lemondását követelte, továbbá kezdeményezte, hogy a közútkezelőt fosszák meg koncessziós jogától.

Matteo Salvini belügyminiszter azt állította, hogy a vállalatnak több milliárd eurós bevétele volt az autópályadíjakból, de a pénzt nem az eredetileg tervezett módon használta fel.

Az ASPI visszautasította a vádakat, majd hangsúlyozta: az 1960-as években épített híd műszaki állapotát a törvényi előírásoknak megfelelően háromhavonta ellenőrizték.

Csütörtök reggel az Atlantia részvényeinek értéke 25 százalékot zuhant. Di Maio rádiónyilatkozata után pedig más autópálya-üzemeltetők, a SIAS és az ASTM részvényei is estek.

A mentőcsapatok harmadik napja kutatnak túlélők után a leomlott híd romjai alatt. A rendőrség nem közölte, hogy még hány embert tartanak nyilván eltűntként. A baleset halálos áldozatainak száma szerdán negyvenkettőre nőtt.

Giuseppe Conte olasz kormányfő rendkívüli állapotot hirdetett Genova város térségére, miután a baleset lényegében elvágta az egyik legforgalmasabb olasz kikötőváros legfőbb szárazföldi útvonalát Franciaország felé.

Frissítés: Az eddig megtalált áldozatokon kívül még további tíz-húsz ember tűnhetett el az észak-olaszországi A10-es autópálya genovai hídjának keddi összeomlásakor - mondta csütörtökön Francesco Cozzi genovai főügyész.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére