A Facebook és a Google közösen uralják az internetes hirdetéseket
2022.01.17. 16:00
A 2018-as alku a Facebooknak valószínűleg jogtalan előnyöket biztosított, amikor a közösségi hálózat a Google hirdetési tőzsdéjét használta – állítja Texas és 14 másik állam és Puerto Rico a Google ellen indított szövetségi trösztellenes perük legújabb változatába.
A legújabb részletek azonban azt mutatják, hogy az online hirdetési piac első és második számú szereplője, a Google és a Facebook közötti paktumot mindkét vállalat legmagasabb szintjén tárgyalták és hagyták jóvá.
Peter Schottenfels, a Google szóvivője pénteken elutasította a keresetet, mint a több államra kiterjedő pert vezető Ken Paxton texasi főügyész szerencsétlen jogi manőverét. A vállalat közölte, hogy a jövő héten kérni fogja a bírót, hogy utasítsa el az ügyet.
Az immár Meta néven ismert Facebook megismételte a két vállalat közötti megállapodás korábbi védelmét. „A Meta nem kizárólagos licitálási megállapodása a Google-lal és a hasonló megállapodások, amelyeket más licitáló platformokkal kötöttünk, segítettek növelni a versenyt a hirdetések elhelyezéséért” – mondta Christopher Sgro, a Meta szóvivője pénteki nyilatkozatában. „Ezek az üzleti kapcsolatok lehetővé teszik a Meta számára, hogy nagyobb értéket nyújtson a hirdetőknek, miközben tisztességesen kompenzálja a kiadókat, ami mindenki számára jobb eredményeket eredményez” – írta meg a Politico.