Húsvét: élénk a forgalom a boltokban
2021.03.30. 18:40
2019-ben a húsvéti költések hatására 50-60 milliárd forinttal ugrott meg az élelmiszerboltok forgalma a január–februárihoz képest, ilyen nagy ugrás tavaly sem volt, és most sem várható.
A főtitkár szerint az élelmiszerek forgalma kiegyensúlyozottabb, az iparcikkek, ajándékok esetében a boltok zárvatartása is korlátozza a vásárlókat, amit a webáruházak csak részben tudnak pótolni.
A háromnapos zárvatartás miatt közvetlenül az ünnep előtti napokban tömeg lehet az áruházakban, amit fontos lenne elkerülni, lehetőség szerint nem kellene az utolsó percre hagyni a bevásárlásokat”
– hívta fel a figyelmet Vámos György.
A Spar az MTI megkeresésére azt nyilatkozta, hogy
várakozásuk szerint az ünnepi beszerzések során kiemelkedően megnőhet a vásárlások értéke. A nagypéntek előtti nap és a húsvét előtti szombat kiemelkedő forgalmat jelent, mert legalább az egyik napon szinte mindenki elmegy vásárolni.
Megnőtt a kereslet a Spar üzleteiben
A Lidl a Sparhoz hasonlóan szintén élénk forgalomra számít. Várhatóan már szerdán megnövekszik a kereslet, csütörtökön és szombaton pedig erősebb lesz a forgalom a megszokottnál.
A vásárlók itt is elsősorban a húsvéti sonkákat, a tojást, valamint a húsvéti édességeket keresik. A Lidl az előzetes kalkulációja alapján
A vállalat is tapasztalta a vásárlói szokások változását, a vevők ritkábban, de nagyobb értékben vásárolnak.
Az Auchan kiegyensúlyozott forgalmat vár, zsúfoltságra nem számít, mert áruházaik nagy alapterületűek, a legerősebb nap a csütörtök lehet – közölték az MTI-vel.
Népszerűek a sonkák, a kalácsok, csokoládék, a nem élelmiszer termékeknél pedig nagyobb bővülést látnak a tavalyihoz képest.
A Tesco tájékoztatása szerint nő a kereslet a húsvéti hozzávalók iránt. Úgy látják, a járványhelyzet ellenére most is az ünnepet megelőző pár napban lesz a legnagyobb forgalom, azért is, mert a húsvéti menühöz sok friss áru is tartozik.
Változatlanul a legkeresettebb a húsvéti időszakban a tojás, a sonka, a torma, a hónapos retek, a kalácsok, az édességek. Tojásból a húsvét előtti hónapban az éves mennyiség valamivel több mint 10 százalékát értékesítik,
A húsvétkor értékesített édességek a teljes éves édességforgalom 20 százalékát teszik ki. A Tesco a járvány miatt megváltozott vásárlói szokások között említette, hogy sokkal népszerűbbek lettek az előre csomagolt, illetve a nagyobb kiszerelésű termékek.