Csődbe vitte az öltönyszakmát a homeoffice
2020.12.11. 08:30
Nagymértékben csökkent az eladott öltönyök száma az elmaradt esküvők, szalagavatók és a home office elterjedése miatt, de céges formaruhákból is jóval kevesebb fogy az idén – írja pénteki számában a Világgazdaság.
Legalább tízezer arcmaszkot gyártottak le március közepe óta a MrSale Öltönyüzlet varrodájában, ahol az éles váltásra a pandémia első hulláma nyomán bekövetkezett azonnali, 70 százalékos forgalomvesztés kényszerítette a társaságot. Békés Bence cégvezető a
Világgazdaságnak elmondta, október végéig 40 százalékkal csökkent az időarányos forgalmuk, noha az év remekül indult, idén is 10 százalékos bevételnövekedést terveztek. A vásárlók száma mostanáig 37 százalékkal, az eladott termékek darabszáma 49 százalékkal maradt el az előző évitől, az árbevétel-kiesés pedig év végére akár 60 százalékos is lehet.
A két utolsó, máskor nagy forgalmú hónapban a rendezvénystop és a kijárási korlátozások miatt továbbra sincs kereslet az elegáns férfiruhára, de a formaruhákra sem sok. Az idén elmaradnak a teljes cserék, jellemzően csak az újonnan belépő alkalmazottaknak rendelnek a vállalkozások céges öltözéket. Kiestek az éttermek és a teljes szállodaszektor is a megrendelői körből – sorolta a cégvezető.
A magas jövedelműeket célzó divatmárkák forgalmát egyelőre kevésbé rángatta meg a pandémia – véli a cégvezető, aki szerint a most kiesett forgalom később sem pótlódik, az elhalasztott vásárlások révén megtakarított pénzt nem félreteszik, hanem másra költik a vásárlók.
A 2001-ben alapított magyar vállalkozás, a MrSale mögött álló Eucalyptus Kft. tavaly 680 millió forintos forgalmat ért el, amelyet várhatóan jövőre sem lesz képes megismételni – ismerteti a Világgazdaság.