Warning: Undefined variable $en_articles_columns_print in /var/www/site2-dev.mediaworks.hu/web/wp-content/themes/888_hu/single-enews_article.php on line 166
A britek is kelet felé fordulnak a megoldásért
2015.09.20. 10:03
EAST. Ezzel a betűszóval lehet szemléletesen összefoglalni, milyen eszközkészlettel dolgozik a BIT.
E, mint „Easy”, azaz egyszerű. Az emberek kényelmesek, szeretik az egyszerűséget. Többen vesznek részt valamiben, ha a jelentkezés automatikus, nem a részvételi szándékot kell jelezni, hanem a távolmaradást kifejezésre juttatni. Ezt alkalmazzák pl. a szervadományozásban, ahol a felajánlási szándékukról nem nyilatkozók hallgatólagos beleegyezését feltételezik, hacsak kifejezetten nem tiltakoznak ez ellen.
A, mint „Attractive”, azaz vonzó. „Színes és szagos”, kifejezetten személyre szóló üzenetekkel kell szólni az emberekhez. A háztartások energiahatékonyságának növelésében pl. segíthet, ha lakosok személyre szabott tájékoztatást kapnak számlájuk mellé arról, hogy mivel és pontosan mennyit spórolhattak volna.
S, mint „Social”, azaz közösségi. Az emberek alapvetően normakövetőek, szívesebben viselkednek úgy, ahogy azt a többség elvárja tőlük. Kutatások folynak arra nézve is, hogyan fokozható a választási részvétel a szavazások közösségi jellegének erősítésével, vagy szedhető be több adó a társadalmi többség felől érkező nyomás érzékeltetésével.
T, mint „Timely”. Akkor kell kéréssel fordulni az emberekhez, amikor fogékonyabbak erre. Ha a végrendelet elkészítésekor kérdeznek rá arra, hogy a végrendelkező kíván-e jótékony célra adományt hátrahagyni nagyobb arányban születnek felajánlások.
A BIT most azon dolgozik, hogy átfésülje Angliában azokat a kormányzati területeket, ahol az EAST-nek köszönhetően egyszerűsítető az átlagember élete.
Amúgy az EAST-elv a pszichológia és a közgazdaságtan házasításából létrejött viselkedési közgazdaságtan kutatásaiból nőtt ki. A BIT az ún. nudging módszerét alkalmazza. A módszer lényege az, hogy tiltások és szabályok helyett az emberi viselkedés sajátosságaira épülő indirekt pozitív ösztönzőkkel (ez a nudge) érjünk el társadalmilag hasznos magatartást.
Tudományosan bizonyított, hogy a LOVE szó is az EAST-hez hasonló rövidítés. Az érdeklődők számára ajánljuk az alábbi videót:
EZEK IS ÉRDEKELHETNEK
OLVASTAD MÁR?
Warning: Undefined variable $en_articles_columns_print in /var/www/site2-dev.mediaworks.hu/web/wp-content/themes/888_hu/single-enews_article.php on line 367