Célegyenesben a tram-train
2021.08.27. 07:00
Megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba. A tesztet mind az öt villamos-dízel hibrid szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie – írta a Magyar Nemzet pénteken.
Időközben elkészültek a vásárhelyi karbantartó bázis tervei, a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged rendező pályaudvaron már épül a javítócsarnok, és a közműkiváltások is zajlanak. A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő február. Toborozzák a járművezetőket is.
A lap emlékeztet, hogy a Hódmezővásárhely–Szeged vasút-villamos rendszer létesítése érdekében 2012-ben született meg az első részletes megvalósíthatósági tanulmány. A fejlesztés lényege, hogy
Mivel a nagyvasút nem villamosított, olyan hibrid működésű villamosszerelvényeket szereztek be, amelyek a nyílt pályán dízelmotorral haladnak, a városon belül pedig az ott kiépített energiaellátást veszik igénybe.