Budapest elégedetlen Karácsony Gergely közlekedéspolitikájával
2021.06.25. 12:00
Az intézet emlékeztetett: a főváros baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt is lezárt, miközben a korábban létesített – eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől. Az intézkedések eredményeként állandósult a közlekedési káosz Budapesten, jelentősen megnehezítve ezzel a fővárosi polgárok mindennapjait – írta közleményében a Századvég.
Rámutattak: a budapesti városvezetés közlekedéspolitikájával kapcsolatos lakossági elégedetlenség nem új keletű. A forgalmi dugókat a megkérdezettek 82 százaléka tartotta aggasztónak, az ezzel összefüggő légszennyezettséget 80 százalékuk. Ez a két probléma nyugtalanítja leginkább a fővárosi lakosokat – szögezték le, és érdekességnek nevezték, hogy ezzel szemben a kerékpárosok közlekedési lehetőségeivel kapcsolatban a budapestiek 61 százaléka nem fogalmazott meg negatív kritikát.
Világosan látható tehát, hogy a főpolgármester törekvései a kerékpáros közlekedés bővítésére a nagy forgalmú főutakon nem találkoznak a fővárosiak igényeivel, a helyi polgárok az autós és kerékpáros utazás lehetőségeinek átgondolt javításában érdekeltek, és nem az egyes közlekedő csoportok egymással való szembefordításában”
– áll a Századvég közleményében, amely szerint a budapesti válaszadók több mint kétharmada (68 százaléka) elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók elleni küzdelemben, míg 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét.
A Századvég szerint vitathatatlan, hogy a kerékpáros közlekedés bizonyos esetekben megfelelő alternatívája lehet az egyéb közlekedési módoknak, így szerves részét képezi a fővárosiak életének.
Egy nagyváros közlekedésének megszervezése rendkívül összetett, több szempont egyidejű mérlegelését, összehangolását megkívánó feladat. Ebből fakadóan az egyfókuszú – politikai okokból valamely utazási formát egyoldalúan előnyben részesítő – közlekedésszervezés elkerülhetetlenül maga után vonja jelentősebb forgalmi fennakadások létrejöttét”
– állapították meg.
Tekintettel arra, hogy a fővárosi forgalmi dugók kialakulása elválaszthatatlan a nagy forgalmú utakon létesített kerékpársávoktól, a felmérés az ezekkel kapcsolatos lakossági véleményekre is kitért. A Századvég szerint megállapítható, hogy a megkérdezettek több mint fele, 56 százaléka nem ért egyet azzal, hogy a fővárosi önkormányzat baloldali vezetése nagy forgalmú utakon a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakított ki. Ezenfelül a budapesti válaszadók 61 százaléka kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám térnél a körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek.
Ezekből a számokból is látszik, hogy a fővárosiak többsége nem támogatja a kerékpárosok és autósok politikai célú szembefordítását, és a zöld kampányígéretek látványos megszegését”
– fogalmazott a Századvég.