TikTok – a baloldali politikai pedofilok új csodafegyvere
2021.05.06. 16:20
Kétségtelen, hogy a TikTok nevű applikáció ambivalens érzéseket váltott ki az internetezők körében, ugyanis széles skálán válogathatunk az alkalmazásba felöltött különböző tartalmú videók között.
Nem titok, hogy az applikáció fő célközönségét a 11–16 éves gyerekek alkotják, akik vicces-kreatív és spontán táncos videótartalmakat gyártanak, és persze néznek.
A YouTube-hoz hasonlóan a TikTok is reklámokkal bombázza a felhasználóit, azonban nem kizárólag a cégek képesek befolyásoló hatással lenni...
Tartalmakat gyártanak, méghozzá nem is akármilyen módon.
@mep.istvanujhelyiMa Enci tartja a sajtótájékoztatót... Vagy mégsem?! :-) ##ujhelyiék ##ujhelyienci ##magánszféra ##ebbőlmilesz @uenikő♬ eredeti hang – MEP.IstvánUjhelyi
A nevetséges kifejezés önmagában kevés egy olyan jelenség körülírására, amelynek lényege és célja a tudatlan fiatalság leegyszerűsített mondanivalókkal való befolyásolása.
Amíg Jakab általában a szövegkörnyezetből kiragadott parlamenti felszólalásainak népszerűsítésére vagy leginkább bohóckodásra használja az alkalmazást, addig Ujhelyi István saját lányáról készült videókkal reklámozza magát. Persze a Szaniszló vezette XVIII. kerület sem maradhatott le, a TikTok segítségével „betekintést nyújtanak a 18. kerület életébe”.
@bp18_tiktokIsmerd meg a XVIII. kerület testvérvárosiat 1.rész..? ???????? Kommenteld be a saját lakhelyed testvérvárosait ##bp18 ##testvérváros ##cities♬ We Will Rock You – The Black 80's Power
A legátlátszóbbnak járó díjat azonban FeGyőr kapja,
amire nem mellesleg a kommentek nagy része próbál is rávilágítani.
@feketegyorandrasŐszinte gondolataim az érettségizőkhöz ##nekedbe ##magyar ##momentum ##feketegyorandras ##foryou ##hungary ##fy ##foryoupage ##fyp ##momentummozgalom♬ Just Do It – Motivation Mix
De vajon miért akarja az ellenzék a jóval a nagykorúság előtt álló fiatalokat megnyerni magának?
Lehet, hogy nem is 2022-re, hanem 2026-ra készülnek?
Annyi bizonyos, hogy a legkönnyebben manipulálható közönséget a TikTokon keresztül sikerült megtalálniuk, a kérdés csupán annyi, mennyire etikus ez.
Kérdésünkre Hal Melinda pszichológus, közgazdász, az MCC – Mindset Pszichológiai Iskola műhelyvezetője adott választ:
Nem figyelmen kívül hagyható, hogy az úgynevezett pártpreferencia már serdülőkorban kialakul. Fontos tudni, hogy ez általában nem tudatos, és sokszor nem párthoz, csak nézethez köthető, éppen ezért ér célt ilyen szempontból a közösségi médiában való megjelenés”
– hangsúlyozta a pszichológus.
Hozzátette, egy 11-13 éves gyerek nem elég érett ahhoz, hogy megfelelően értse a politikai tartalmakat, és mivel nem kapnak elég magyarázatot ezekhez a videókhoz, igen valószínű, hogy nem a megfelelő konzekvenciát vonják le belőlük. A megértés és tudatosítás bonyolult folyamat, a 11-13 évesek mindezt nélkülözik a politikai tartalmak esetében. Tisztelet a kivételnek.
„Ahogyan gyermekeink számára a tv-műsorok és mozifilmek is korosztályi besorolást kapnak, úgy ezen videók esetében is hasonló szempontokat kell figyelembe vennünk. A politikai tartalmak sokszor burkolt tartalomként jelennek meg, és befolyásoló hatással bírnak, pedig nem tudatosul a célközönség számára a konkrét üzenet. Ez az etika kéréskörében igencsak megkérdőjelezhető tevékenység” – jelentette ki a szakember.
Kiemelte,
Végül hozzátette, fontosnak tartja, hogy az értékek közvetítése és a politikai direkt üzenet elválasztható elemek legyenek.
Lehetne nevelési célzatú, pszichológiai szempontból megfelelő videókat készítenie bármelyik politikusnak, a gyakorlatban azonban legtöbbször nem ezt látjuk.