Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

TikTok – a baloldali politikai pedofilok új csodafegyvere

888.hu

2021.05.06. 16:20

A baloldali ellenzéki pártok vezetői tudat alatt már a legfiatalabb korosztályokat próbálják besorozni leendő választóik közé, amihez egyre többen használják a TikTok videómegosztó alkalmazást. Amit Fekete-Győr, Jakab, Szaniszló vagy Ujhelyi csinál, az a szakember szerint nemcsak etikai, de pszichológiai szempontból is veszélyes.

Kétségtelen, hogy a TikTok nevű applikáció ambivalens érzéseket váltott ki az internetezők körében, ugyanis széles skálán válogathatunk az alkalmazásba felöltött különböző tartalmú videók között.

Nem titok, hogy az applikáció fő célközönségét a 11–16 éves gyerekek alkotják, akik vicces-kreatív és spontán táncos videótartalmakat gyártanak, és persze néznek.

A YouTube-hoz hasonlóan a TikTok is reklámokkal bombázza a felhasználóit, azonban nem kizárólag a cégek képesek befolyásoló hatással lenni...

Hogy mit keres Jakab Péter, Fekete-Győr András, Ujhelyi István és Szaniszló Sándor egy főképp kiskorúak által használt alkalmazáson?

Tartalmakat gyártanak, méghozzá nem is akármilyen módon.

 

@mep.istvanujhelyiMa Enci tartja a sajtótájékoztatót... Vagy mégsem?! :-) ##ujhelyiék ##ujhelyienci ##magánszféra ##ebbőlmilesz @uenikő♬ eredeti hang – MEP.IstvánUjhelyi

A nevetséges kifejezés önmagában kevés egy olyan jelenség körülírására, amelynek lényege és célja a tudatlan fiatalság leegyszerűsített mondanivalókkal való befolyásolása.

 

Amíg Jakab általában a szövegkörnyezetből kiragadott parlamenti felszólalásainak népszerűsítésére vagy leginkább bohóckodásra használja az alkalmazást, addig Ujhelyi István saját lányáról készült videókkal reklámozza magát. Persze a Szaniszló vezette XVIII. kerület sem maradhatott le, a TikTok segítségével „betekintést nyújtanak a 18. kerület életébe”.

 

@bp18_tiktokIsmerd meg a XVIII. kerület testvérvárosiat 1.rész..? ???????? Kommenteld be a saját lakhelyed testvérvárosait ##bp18 ##testvérváros ##cities♬ We Will Rock You – The Black 80's Power

A legátlátszóbbnak járó díjat azonban FeGyőr kapja,

akinek még egy „sok sikert az érettségizőknek” jókívánság sem megy orbánozás nélkül,

amire nem mellesleg a kommentek nagy része próbál is rávilágítani.

 

De vajon miért akarja az ellenzék a jóval a nagykorúság előtt álló fiatalokat megnyerni magának?

Lehet, hogy nem is 2022-re, hanem 2026-ra készülnek?

Annyi bizonyos, hogy a legkönnyebben manipulálható közönséget a TikTokon keresztül sikerült megtalálniuk, a kérdés csupán annyi, mennyire etikus ez.

Kérdésünkre Hal Melinda pszichológus, közgazdász, az MCC – Mindset Pszichológiai Iskola műhelyvezetője adott választ:

Nem figyelmen kívül hagyható, hogy az úgynevezett pártpreferencia már serdülőkorban kialakul. Fontos tudni, hogy ez általában nem tudatos, és sokszor nem párthoz, csak nézethez köthető, éppen ezért ér célt ilyen szempontból a közösségi médiában való megjelenés”

– hangsúlyozta a pszichológus.

Hozzátette, egy 11-13 éves gyerek nem elég érett ahhoz, hogy megfelelően értse a politikai tartalmakat, és mivel nem kapnak elég magyarázatot ezekhez a videókhoz, igen valószínű, hogy nem a megfelelő konzekvenciát vonják le belőlük. A megértés és tudatosítás bonyolult folyamat, a 11-13 évesek mindezt nélkülözik a politikai tartalmak esetében. Tisztelet a kivételnek.

„Ahogyan gyermekeink számára a tv-műsorok és mozifilmek is korosztályi besorolást kapnak, úgy ezen videók esetében is hasonló szempontokat kell figyelembe vennünk. A politikai tartalmak sokszor burkolt tartalomként jelennek meg, és befolyásoló hatással bírnak, pedig nem tudatosul a célközönség számára a konkrét üzenet. Ez az etika kéréskörében igencsak megkérdőjelezhető tevékenység” – jelentette ki a szakember.

„Vajon lehet-e a gyermekeinket politikai haszonszerzés céljából felhasználni? Pszichológiai és etikai kérdéseket feszegetve a válasz egyértelmű nem. Míg a politikai hasznosság vagy akár a marketing kérdéskörében a stratégia lehet kifizetődő, de milyen áron?”

 

Kiemelte,

az ilyen tartalmakban általában kevés jó szándékot vagy tudatosságot láthatunk, ezért is kell velük nagyon óvatosnak lenni.

Végül hozzátette, fontosnak tartja, hogy az értékek közvetítése és a politikai direkt üzenet elválasztható elemek legyenek.

Lehetne nevelési célzatú, pszichológiai szempontból megfelelő videókat készítenie bármelyik politikusnak, a gyakorlatban azonban legtöbbször nem ezt látjuk.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére