Közleménnyel válaszoltak a lázadozó volt SZFE vezetésnek
2020.09.21. 11:30
A közleményüket azzal kezdik, hogy:
Ahogy fogalmaznak:
A kuratórium munkájának célja, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetemen az oktatás a lehető legmagasabb színvonalon, a művészi szabadságot megtestesítve, a múlt és a jelen ismereteivel felvértezve olyan tudást nyújtson, mely megfelel a hazai és nemzetközi szakma elvárásainak, mindezt a hazai jogszabályi keret maradéktalan betartása mellett. Ennek megvalósulása érdekében számtalanszor javasoltunk párbeszédet és kínáltunk együttműködést az egyetem lemondott vezetésének, eredménytelenül.
Hozzáteszik:
„az egyetem leköszönő vezetésének nem célja az intézmény színvonalának növelése, nem célja a hallgatók prosperáló jövőjéhez való hozzájárulás megteremtése, hiszen a regnáló vezetés minden tette a káosz megteremtésére és a további feszültség kialakítására irányul”
A kuratórium célja és felelőssége az lenne, hogy:
„hogy a lemondások mellett is biztosítsa az egyetem működését. Az SZFE élén jelenleg provizórikus, már lemondott vezetés áll, s emellett a szenátus is felállt egy olyan szituációban, amikor szenátusi választást tartani lényegében lehetetlen.”
Hangsúlyozzák a közleményükben, hogy a kialakult helyzetet nem a kuratórium és a modellváltás idézték elő. A végén felszólítja az alapítvány kuratóriuma a korábban leköszönő, de távozni még nem hajlandó vezetést, hogy:
„a politikai nevelőtábor megszervezése és annak lelepleződése után végre fejezze be a közjátékot, biztosítsa az oktatást, és tegyen meg mindent az SZFE polgárai biztonságának szavatolása érdekében a járványhelyzet során!”
Mint ismeretes, pár toleranciabajnok, felhergelt hallgató még szeptember elején zárta el az új vezetés elől az egyetemet a bejárás lehetőségét, miután nem kívánják elfogadni az új helyzetet, és azt az új szemléletet, amit a frissen kinevezett kuratóriumi elnök, Vidnyánszky Attila hozna az egyetem életébe. Célja csupán annyi lenne, hogy nemzeti, konzervatív értékeket is bevinne az addigi egyeduralkodó, liberális ideológia mellé az oktatásba. Azonban pár diák úgy érzi, hogy ők megmondhatják, mit szeretnének tanulni, és azt ki taníthatja nekik. Létrehozták saját tanköztársaságukat is, ahol ők közösen kívánnak tanulni, hierarchia és felsőbb beleszólás nélkül.