Soros-szervezetek és Greta Thunberg-hívők diktálják Karácsonyék közlekedéspolitikáját
2020.08.31. 18:00
Karácsonyék megint bebizonyították, hogy
Budapest első embere, akinek jogosítványa sincs, egyetlen mozdulattal
A Blaha Lujza tér egy választóvonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállításra kerül a kétszer két sáv, a parkolókat viszont elvesszük. A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között megmarad a mostani állapot apró módosításokkal, de a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogátkelőknél, ami nagyobb kapacitást tud biztosítani az egysávos kialakítás mellett is.„,
jelentette be Karácsony kabinetfőnöke, Balogh Samu, akiről azt érdemes tudni, hogy most várostervezőnek hívják, de 2016-ban még egyetemista volt.
Nem akarnánk megkérdőjelezni a döntés szakmaiságát, de egy Budapest méretű nagyváros közlekedése meglehetősen komplex rendszer, amelyben nagy forgalmú útszakaszok áteresztőképességének csökkentése óhatatlanul is tartós torlódásokat, magyarul dugókat alakít ki másutt. Vagyis:
Ugyanakkor az is érdekes elképzelés, hogy a ”a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat„, mint ahogy az is, hogy lámpaprogramokkal akarják növelni az áteresztőképességet a csomópontokban.” Vagyis: mondjuk
A Karácsony Gergely nevéhez köthető új közlekedési koncepció bűzlik attól, hogy nem forgalomszervezési szakemberek készítették, de még csak nem is olyanok, akiknek akár átlagos közlekedőként reális képük lenne a budapesti forgalomról.
Persze
A főpolgármester közölte:
22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja.„
Hát akkor itt és most soroljuk is fel, melyik az a 22 civil szervezet, kiknek kell majd a Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzaton kívül felelősséget vállalnia azért, ha a most bevezetett rendszer netán közlekedésre alkalmatlanná tenné Budapest belvárosát a következő hónapokban, években:
• Budapest Bike Maffia
• Civilek a Palotanegyedért
• C8 Civilek Józsefvárosért
• Civil Rádió
• Energiaklub
• Fridays for future
• Greenpeace
• Járókelő Közhasznú Egyesület
• Kortárs Építészeti Központ, Budapest100
• Kulcs a Városhoz
• Közlekedő Tömeg Egyesület
• Közösségfejlesztők Egyesülete
• Levegő Munkacsoport
• Magyar Kerékpárosklub
• Magyar Közlekedési Klub
• Mindspace
• Miutcánk
• Rehab Critical Mass
• Színes Erzsébetváros
• Újlipótváros – Szuperblokk
• Valyo
• Velo Budapest”
Nem tudom, a kedves Olvasónak feltűnt-e, de
Igen, jól gondolják, ez azért van, mert kizárólag várostervezéssel, utcaképpel, kerékpáros közlekedéssel, környezetvédelemmel, esélyegyenlőséggel (netán műsorszórással, vagy városnéző túrák szervezésével) foglalkozó alapítványok, egyesületek nevei állnak a felsorolásban.
de még a Villanyautósok Érdekvédelmi Egyesülete sem, pedig ők azért elég „zöldek”.
Vagyis
Korábban megírtuk: a Magyar Autóklubbal ugyan történt egy zártkörű informális egyeztetést, de a 888 információi szerint a főváros képviselői ott is inkább csak előadták a városvezetés koncepcióit, alternatív megoldásokra nem igazán voltak kíváncsiak.
Viszont kíváncsiak voltak a Soros-hálózathoz köthető Levegő Munkacsoport, a Greenpeace, a kerékpárosok érdekeit maximálisan kiharcoló Budapest Bike Maffia, Velo Budapest és a Kerékpárosklub, nem utolsósorban az utóbbiból kinőtt „városi vizionalizálással, szabadfogású placemakinggel és facilitációval” (ezek mégis mi a bánatot jelentenek?!) foglalkozó Mindspace, vagy a nemzetközi klímahiszti „tinianyja”, Greta Thunberg nevével fémjelzett Fridays for Future véleményére.
Micsoda szakmai stáb.
Karácsony Gergely ellenzékben minden döntés mögött kereste a szakmai érveket, és ha nem talált a szájízének megfelelőt, akkor azonnal „politikai döntésről” óbégatott. Akkor most mit mondjanak a budapesti autósok, akiknek a véleményét, a sávszűkítés okozta jajszavait hallva a Főváros vezetése elfordította a fejét, nehogy figyelembe kelljen venniük a döntés meghozásakor.
Ha maradt egy kis vér még a fővárosban autózók pucájában, akkor hamarosan demonstratíve fognak véleményt mondani Karácsonyék egyoldalú városfejlesztési koncepciójáról, amelyben egyelőre nyoma sem látszik P+R parkolók létesítésének (sőt: a mostani húzással több száz parkolóhelyet szüntetnek meg a Petőfi híd és a Blaha között, nehogy az autósok véletlenül a kerékpárosok rovására kapják vissza a nyárra elvett egy sávot...), elképzelés szintjén sincs a tömegközlekedési díjak csökkentése (nem mellesleg, megint a közösségi közlekedést erőltetik egy járványhullám kezdetén...), mint ahogy az sem, hogy ott építenének kerékpárutat, ahol az senkinek sem fáj.
Csak nehogy megtudja, milyen erőt képviselnek Budapesten az autósok. Bár még csak elsős gimnazista lehetett akkoriban, de