Emmi: Az aláírásgyűjtések nem a NAT-ról szólnak, hanem Gyurcsányról
2020.02.28. 15:30
Mint írják, az Emberi Erőforrások Minisztériuma visszautasítja, hogy az ellenzék a köznevelés rendszerét „a kormánnyal ideológiailag azonos oldalon álló” és ezek szerint „a kormánnyal ideológiailag ellentétes oldalon álló” intézményekre osztja, az egyházi intézményeket az előbbibe sorolva. Azt is károsnak tartják, hogy
A tárcaközlemény aláhúzza, a sajtóban ma megjelent állásfoglalás kezdeményezői a szakmai konszenzus megteremtését hiányolják, miközben még inkább megosztják a pedagógustársadalmat. Leszögezik: nem szeretnének ismét belemenni abba a számháborúba sem, hogy
Az állásfoglalásban hangzatos, a kormány által is támogatott gondolatok és aktuális kritikák keverednek, a dokumentum támogató és ellenző megnyilatkozások egyvelege, amelyet a Köznevelés-Stratégiai Kerekasztal ülésén majd meg lehet tárgyalni, ez a fórum éppen ezt a célt szolgálja, mely legutóbb egyébként 2020. február 18-án ülésezett.
A bérekkel kapcsolatban megjegyzendő, hogy a kormány éppen aznap, amikor az aláírásgyűjtés elkezdődött, hétfőn adta ki a kormányrendeletet, amiben 10 százalékkal emeli a pedagógusok fizetését, a nagy munkaterhelés kapcsán pedig kiemelendő, hogy
A módosított NAT a 2012-eshez képest
ezért paradox, hogy a bevezetése ellen küzdenek, miközben ez az egyik megoldás a tanári terhek mérséklésére. Ténykérdés az is, hogy a felsőoktatásba felvételizők között nőtt a pedagógusképzésre jelentkezők aránya.
A módosított NAT szolgálja továbbá a kért szemléletváltást, ez azonban elsősorban a pedagógusokon múlik.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma is maximálisan egyetért azzal, hogy „a köznevelés rendszerének mindenkire gondja legyen. Egy szétszakadó társadalomban reményt, utat, modellt kell kínálni mindenkinek, hiszen elsősorban az iskola az a hely, ahol egy igazságosabb társadalom megszülethet. Az eddiginél nagyobb odafigyeléssel kell tehát fordulni a lemaradók, a nehézségekkel küzdők, a mélyszegénységben élők, a kirekesztettek felé.” A szaktárca kéri azon intézményeket, melyekben sokan aláírásukkal is kiálltak ezen gondolat mellett, hogy fordítsanak erre nagyobb figyelmet, és a felvételi során intézményeikben preferálják az érintett tanulók minél nagyobb arányban történő felvételét.