Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Élesítették a Facebook és a Twitter riválisát, nagy verseny lesz kibontakozóban

Sümeghi Lóránt

2019.11.14. 15:18

Jimmy Wales, a Wikipédia nevű internetes lexikon társalapítója hosszú hónapok tervezgetése után megindította a Facebook és a Twitter riválisának szánt internetes közösségi portált.

Wales szinte titokban, már pár héttel ezelőtt megindította a WT:Social nevű portált, de csak szerdán számolt be róla a nyilvánosság előtt. Az 53 éves internetes vállalkozó újságíróknak elmondta: a Facebook és a Twitter felületessége késztette egy új fórum beindítására, s azt reméli, hogy az új portál „legyőzi” majd a szerinte kattintásvadász és félrevezető hírekkel megtűzdelt Facebookot. Úgy fogalmazott: az emberek „torkig vannak az ócska hírekkel és az álhírekkel”.

Forrás: WT:Social

Az új szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy cikkekhez, elemzésekhez, információkhoz vezető linkeket osszanak meg, beszélgetéseket és vitákat nyissanak. A politikától a műszaki újdonságokon keresztül a méhészetig mindenről lehet írni, és mindenhez hozzá lehet szólni. A hírek áramlása a Facebookon megjelenő hírfolyamhoz hasonló, de csak formailag. Míg például a Facebookon azok a bejegyzések kerülnek az élre, amelyet a legtöbben osztanak meg vagy kommentálnak, a WT:Social a legfrissebb híreket helyezi az élre. A tervek szerint nemsokára bővülnek is a szolgáltatások: egy gomb megnyomásával a felhasználók javasolhatnak majd értékes, minőségi tartalmakat.

Az új közösségi média működtetésére Wales új céget hozott létre, amelynek semmiféle kapcsolata nincs a Wikipédiával. Az üzleti modell azonban az internetes lexikontól származik: a WT:Social a felhasználók adományaira épít annak érdekében, hogy elkerülje hirdetések közzétételét. Jimmy Wales meggyőződése szerint ugyanis a tartalmak minőségi romlásáért és a közösségi média vitatható vagy egyenesen rossz irányaiért a reklámok a felelősek.

A közösségi médiát működtető vállalatok üzleti modellje a reklámok miatt eléggé problematikus

– fogalmazott Wales szerdán.

Alapítója szerint a WT:Social nem lesz különösebben jövedelmező, de fenntartható marad. A működtető csapat kis létszámú: kevés adminisztrátorból és néhány fejlesztőből áll. Az október óta működő új közösségi médiának eddig csak mintegy 50 ezer látogatója van, szemben a Facebook kétmilliárdos táborával. Wales szerint a cél utolérni és meghaladni a Facebook látogatottságát.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére