A Dolce & Gabbana lemondta divatshow-ját, miután rasszizmussal vádolták meg
2018.11.22. 13:00
A Dolce & Gabbana a shanghaji show-ját reklámozta Kínában. A reklámfilmen az látható, ahogy egy kínai nő nevetgélve evőpálcikával próbál megenni egy pizzát. Több hasonló reklámot is készítettek, volt, hogy a pizzát kicserélték spagettire.
Emiatt többen elkezdték kritizálni a divatmárkát, rasszistának nevezve azt.
A Weebo nevű kínai közösségi médiaplatformon útjára indult a #DGcancelshow hashtag, amivel a show bojkottjára buzdítottak. A hashtaget közel egymillióan osztották meg. Közbe több kínai híresség is jelezte, hogy nem megy el az eseményre.
Welcome to Episode 1 with Dolce&Gabbana’s “Eating with Chopsticks”. First up today is how to use this stick shaped cutlery to eat your GREAT traditional Pizza Margherita. #DGLovesChina#DGTheGreatShow pic.twitter.com/62AAdbsGRT
— Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) 2018. november 17.
A botrány tovább dagadt, miután olyan képernyőfotók kerültek elő, amelyeken Stefano Gabbana megvédte a reklámjukat, és azt írta, nem érti mi a baj, hiszen a kínaiak evőpálcikával esznek, valamint további megjegyzéseket is tett a kínaiakra.
Az olasz divatmárka végül behódolt és elnézést kért. Törölték a reklámjaikat, sőt kénytelenek voltak lemondani a divatshow-t is. Hozzátették, hogy Stefano Gabbana Instagram-profilját – ahonnan a kínaiakra megjegyzést tett képernyőfotók származnak – valaki meghackelte.
A Dolce & Gabbana teljes bevételének 30 százaléka Kínából származik.