Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Zuckerberg mégis beszélni fog az Európai Parlamentben

Bokor Gábor

2018.05.16. 18:45

Bár nagyon nem akart Brüsszelbe utazni a Facebook elsõ embere, mégis válaszolnia kell a kérdésekre.
BRÜSSZEL, 18:45

Bár nagyon nem akart Brüsszelbe utazni a Facebook első embere, mégis válaszolnia kell a kérdésekre.

Antonio Tajani, az EP elnöke szerdán jelentette be, hogy hosszas huzavona után Mark Zuckerberg mégis Brüsszelbe utazik, hogy választ adjon az adatbotránnyal kapcsolatos kérdésekre.

Mark Zuckerberg elfogadta a meghívást és hamarosan találkozni fog az Európai Parlament több vezetőjével, hogy magyarázatot adjon a cég körül nemrégiben kirobbant botrányra. Remélhetőleg már jövő héten idejön, hogy találkozzon a frakciók vezetőivel, illetve az EP belügyi, állampolgári jogi és igazságügyi bizottságának elnökével és illetékes jelentéstevőjével"

– írta közleményében Tajani, majd hozzátette, hogy a parlament számára elsődleges fontosságú a digitális piac megfelelő működésének biztosítása, amelyhez elengedhetetlen a személyes adatok és a felhasználói jogok magas szintű védelme, valamint a hatékony szerzői jogi szabályozás.

Bár sokan arra számítottak, hogy a Facebook-vezér részt vesz az EP plenáris ülésének nyilvános meghallgatásán, ez a találkozó azonban valószínűleg zárt ajtók mögött zajlik majd.

Hosszú hetek óta követeli azt a brüsszeli intézmény, hogy Zuckerberg adjon választ a kérdéseikre. A Facebook-cézár mindig hárította a meghívásokat, legtöbbször azt válaszolta, hogy a helyettesét küldi el, hogy ő magyarázza meg a legutóbbi botrányt.

A brüsszeli intézmény is arra kíváncsi, miként használhatott fel a Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég több tízmillió Facebook-profilt az amerikai elnökválasztási kampányban. A közösségi oldalról azóta letiltott Cambridge Analytica közel 90 millió Facebook-oldal adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére