A H&M után most egy olasz kozmetikai céget vádolnak rasszizmussal
2018.01.21. 22:00
A olasz cég azzal a szöveggel reklámozta a fekete körömlakkját, hogy ""Thick as a Nigga". A kifejezés a feketék között dicséretet jelenthet bizonyos helyzetekben.
A Wycon Cosmetics közölte, hogy a szöveg a DBangz nevű együttes egyik dalának a címe. Nemcsak a fekete körömlakkot, hanem a többi színűt is különböző zeneszámokról nevezték el. Ezért vannak olyan körömlakkjaik, amik a Candy Shop, Bootilicious, Drop it like it’s hot vagy épp a Lollipop nevet viselik – írja a The Sun.
A "rasszista körömlakkra" Loretta Grace olasz vlogger hívta fel a figyelmet, de nem kellett sok idő, hogy az internet népe felkapja.
A Wycon az árnyalatok különböző neveit végül eltávolította a honlapjáról és számokkal helyettesítette őket.
Múlt héten a H&M ruhákat gyártó cég azzal keltett nagy felháborodást, hogy egy fekete kisfiúval reklámozott egy pulóvert, amin "a dzsungel legmenőbb majma" felirat volt. A cég végül elnézést kért, és levette a képet.
A kisfiú édesanyja is megszólalt az ügyben, aki szerint felesleges volt ekkora feneket keríteni az ügynek, hiszen semmi nem történt. Sőt azok nevezték majomnak és támadták az édesanyát, akik elsőként keltek a kisfiú védelmére. A fanatikus libsik odáig jutottak, hogy szétverték a H&M johannesburgi boltjait.