A Facebook keresési algoritmusa zsidógyûlölõ kategóriákat is létrehozott
2017.09.16. 11:58
A Facebook hirdetéseket kategorizáló algoritmusa olyan kategóriákat hozott létre a közösségi média tatalmai alapján, mint például "zsidó gyűlölők", "hogyan égessünk zsidókat", "miért teszik tönkre a zsidók Európát".
A ProPublica gyűlöletbeszéd ellen létrehozott oldal bejelentette, hogy a Facebook hirdetési algoritmusa olyan kategóriákat készített, mint például "zsidó gyűlölők", "hogyan égessünk zsidókat", "miért teszik tönkre a zsidók Európát".
A kulcsszavak miatt közvetlen érhettek el olyan felhasználókat a magánhirdetők, akik nagyobb eséllyel érdeklődhettek náci tartalmak iránt. A Facebook természetesen törölte a kategóriákat, miután jelentették azokat. A közösség oldal bejelentette, hogy a jövőben arra törekszenek majd, hogy az ilyen kategóriák létrehozása ne történhessen meg.
Egyelőre a magánszemélyek által generált hirdetéseket nem engedélyezi a Facebook, amíg nem találnak jobb megoldást. A szervezet tájékoztatása szerint mindössze negyed óra kellett ahhoz, hogy a tesztvásárlás során antiszemita reklámokat vásároljon. Harminc dollárért vásároltak reklámot, amivel csaknem hatezer emberhez juttatták el az antiszemita tartalmakat.