Folyamatos támadás alatt volt a BKK online rendszere, Tarlós vizsgálatot rendelt el
2017.07.22. 21:28
Napközben folyamatos informatikai támadások és túlterheltség miatt zavar lépett fel a BKK online utastájékoztatási felületeinek működésében (BKK.hu, BKK Info webes és mobilalkalmazás), de a társaság mindent megtett a helyzet mielőbbi megoldása érdekében.
Amíg a rendszer akadozott, addig a BKK a közösségi közlekedéssel kapcsolatos információkat a BKK Info rádiós tudósításain keresztül és a BKK Facebook-oldalán tette elérhetővé.
A közlekedési vállalat a szombati nap folyamán megerősítette a helyszíni utastájékoztatást a forgalmi akadályoknál és forgalmi zavaroknál.
A BKK késő délutáni tájékoztatása szerint ismét zavartalan a Budapesti Közlekedési Központ online értékesítési rendszerének működése, az elektronikus ellenőrzés újra működik.
Közleményükben emlékeztettek arra, hogy a BKK informatikai rendszerét ért sorozatos támadások miatti leterheltség következtében a délelőtt folyamán nem voltak elérhetők az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások.
A BKK operatív intézkedéseket tett az ellenőrzés elvégzésére annak érdekében, hogy az utasokat ne érje anyagi hátrány. A BKK az informatikai rendszereit védő tűzfalat jelentősen megerősítette"
– jelezték a közleményben.
A Budapesti Közlekedési Központ online értékesítési rendszerének bevezetésekor kialakult helyzet tisztázására Tarlós István főpolgármester vizsgálatot rendelt el a közösségi közlekedés biztonságos és utasbarát működtetése érdekében, a BKK mindenben támogatja a vizsgálatot és a megnyugtató megoldás kidolgozását – közölte a cég vezérigazgatója szombat este.
Dabóczy Kálmán közleménye szerint felszólította a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére. Hozzátette: a BKK-nál már a hétvégén elkezdték az adatok és dokumentumok összegyűjtését, hogy mielőbb feltárhatók és megismerhetők legyenek a szolgáltatás megkezdésének körülményei, az indulás óta a rendszert ért informatikai támadások, illetve a rendszer biztonságos működése érdekében tett intézkedések és azok eredményessége.
A vezérigazgató sajnálatát fejezte ki a problémák miatt, és elnézést kért, amiért utasoknak kényelmetlenséget, nehézséget okoztak. Tájékoztatása szerint a jövő héten kivizsgálják, hogyan tudják kompenzálni azokat az utasokat, akiket kellemetlenség és hátrány ért.
A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. Sajtóhírek szerint az informatikai rendszer könnyen feltörhető volt, így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehetett jegyet, bérletet venni. A BKK másnap kiadott közleménye szerint a rendszer "sikeres bevezetését és rendeltetésszerű használatát folyamatos informatikai támadással próbálják befolyásolni".
Pénteki sajtóhírek szerint csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy "rést" az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Emiatt több ellenzéki párt tiltakozott. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni. Ugyanakkor megjegyezték: "a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jó szándékkal járt el".
Egy kép az igazságról:
(MTI)