Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Újabb magyar siker: elhoztuk a legrangosabb brit közgazdasági díjat

888.hu

2017.07.14. 12:05

Magyar kutató nyerte a legrangosabb, negyedmillió fontos (csaknem 90 millió forintos) díjjal járó brit közgazdasági elismerést annak modellezéséért, hogy miként lehetne hatékonyabb díjfizetési rendszerrel javítani a brit közúti közlekedési infrastruktúra állapotát.
A 27 éves Raccuja Gergely a Wolfson Economics Prize idei kitüntetettje.

A díjat – amelynél magasabb összeget gazdasági kutatásért csak a közgazdasági Nobel-díj kitüntetettjei vehetnek fel – Lord Simon Wolfson konzervatív párti brit főrend, a Next divatáruház-hálózat vezérigazgatója alapította.

A pályázatra – amelyet a Policy Exchange nevű konzervatív londoni gazdasági-társadalmi kutatóműhely szervez Lord Wolfson megbízásából – hét országból 120 dolgozat érkezett; a zsűri végül a Policy Exchange bejelentése szerint Raccuja Gergely munkáját hirdette ki győztesnek.

A győztes pályamű szerzője Budapesten született, és 2011 óta él Nagy-Britanniában. A rangos University College London (UCL) hallgatójaként politikatudományból, várostervezésből és olasz nyelvből diplomázott kitűnő eredménnyel 2015-ben, és tavaly óta az Amey Consulting infrastrukturális szolgáltató cégnél dolgozik Birminghamben.

Új útdíjrendszerrel hozakodott elő

A Policy Exchange ismertetése szerint Raccuja Gergely azt javasolta díjnyertes pályaművében, hogy meg kellene szüntetni az üzemanyag jövedéki adóját, valamint az Egyesült Királyságban jelenlegi formájában 1920 óta létező járműadót, amelyet a közúti közlekedésben részt vevő csaknem minden géperejű jármű után évente fizetniük kell az üzemeltetőknek, és helyette a megtett távolsággal arányos, a környezetvédelmi hatásokat is figyelembe vevő útdíjrendszert kellene meghonosítani.

A könnyebb és tisztább üzemű gépjárművek évente kiszámított távolságarányos útdíja kevesebb lenne. A díjat a biztosító cégek szednék be, vagyis az üzemeltető az éves kötelező biztosítással együtt fizetné az úthasználati díjat, csökkentve az adminisztratív költségeket – áll a Policy Exchange ismertetésében.
   

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére