A BKV érvényesíti a kötbért az orosz Metrovagonmasszal szemben
2017.06.27. 11:28
A vezérigazgató elmondta: a szerződésben kikötötték, hogy a szerelvények hány százaléka lehet rossz egyszerre, és ezt a számot az orosz fél elérte. Ilyenkor, vagy ha késnek a szerelvények leszállításával – és sok más esetben –, automatikusan "kötbérklauzula van", és ennek az összege most ért el egy olyan nagyságrendet, hogy értesítették az orosz felet.
Az orosz cég a mai nappal is kötbérkötelembe esik, hiszen nem tudnak közlekedni a szerelvények – jegyezte meg.
Úgy folytatta: bár jelenleg úgy tűnik, hogy négy-hat hetet csúszik a felújított szerelvények érkezése, az összes – 227 kocsit – jövő nyárra kell leszállítania a cégnek.
A gyártókapacitásáról azt mondta: az orosz metró többet rendel a Metrovagonmastól egy évben, mint a BKV az elmúlt tíz évben, tehát jövő nyárig az oroszok a mostani lemaradást be fogják tudni hozni.
A BKV-vezérigazgató bejelentése előtt a baloldali sajtó még azzal volt tele, mint amit a HVG is írt, miszerint „bár szerelvényenként napi hétmilliót kérhetne a főváros a veszteglő metrókért, mégsem teszi meg azt”.
A hvg.hu értesülése szerint napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmastól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után.
A budapesti városvezetést azonban – a hvg.hu azóta alaptalannak bizonyult információja szerint – inkább az zavarja, hogy az oroszok késlekednek a többi szerelvény leszállításával. Márpedig a szoftverhiba elhárítása nélkül azok is csak állnának a depóban.