Mélyen hallgat a Jobbik a plakátjairól
2017.04.24. 17:28
A Magyar Idők többször is megkereste a Jobbik sajtóosztályát a Simicska-féle plakátkampánnyal kapcsolatban. A lap közérdekű adatigénylés lehetőségével élve szerette volna megtudni, hogy mennyibe kerül a kampány, és azt is, hogy ki finanszírozza azt. A Magyar Idők arra is kíváncsi volt, mely társaságoktól rendelték meg a plakátokat és, hogy cégenként mekkora összeget költenek hirdetésekre.
Hetek elteltével Schön Péter, a párt gazdasági igazgatója reagált, aki annyit közölt, hogy nem tudnak eleget tenni a lap által kezdeményezett közérdekű adatigénylésnek. Arra hivatkozott, hogy a kért adatok nem közérdekűek.
A Jobbik egyébként április elején kezdett kormánylejárató kampányába, állításuk szerint országszerte több mint kétezer ilyen plakátot helyeztek ki. A Magyar Idők szerint azonban nagyságrendekkel több plakáttal árasztották el a településeket.
A Jobbik ugyan elismerte, hogy a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és a Mahir Cityposter Kft. hirdetési felületeit használják, a plakátkampány összegéről azonban az első pillanattól kezdve titkolóznak. Jakab Péter, a párt szóvivője korábban elismerte, hogy nem azért állapodtak meg Simicska-féle cégekkel, mert onnan kapták a legkedvezőbb árajánlatot, hanem mert velük tudtak megállapodni.
A titkos üzlet ellenére a Jobbik következetesen próbálja tagadni, hogy bármi közük lenne a médiavállalkozóhoz, aki azonban már egyértelművé tette:
minden szimpátiája a Jobbiké."
A titkolózás egyértelművé teszi, hogy semmilyen piaci szerződésről nincsen szó, a Jobbik nem véletlenül hirdet kizárólag a Simicska Lajos tulajdonában lévő plakátokon. A Fidesz minden törvényes eszközzel fel fog lépni azért, hogy kiderítse mennyi pénzt kap a Jobbik Simicskától.