Veszélybe kerültek a magyar fuvarozók
2017.03.23. 21:58
A fuvarozókat érintő diszkriminatív lépések ellen a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) száll harcba. Az érdekvédelmi szervezet ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor szerint több nyugat-európai országban szociális csomagba bújtatott piacvédelmi eszközöket vezetnek be a külföldi fuvarozók ellen.
A kelet-európai országok uniós csatlakozásával 2004-ben kitárult a világ ezen államok fuvarozói előtt, ők tíz év alatt jelentős részt hasíthattak ki az európai közúti szállítási piacból.
A fuvarpiacon egészen pontosan a lengyelek 25, az észtek 11, míg a magyarok 4,5 százalékot szereztek meg, ez azonban a nyugati fuvarozócégek számára veszteséges piaci szempontból Dittel Gábor szerint.
Az ipartestület által kifogásolt rendelkezések a fuvarozó vállalkozóknak előírják, hogy a tagállamokon áthaladó gépjárművezetőik bérét az országonkénti minimálbérhez igazítsák, útjaikat regisztrálják. Ezt eddig Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország és Ausztria lépte meg, teljes adminisztrációs káoszt okozva a fuvarozó cégeknek.
Mára már kilenc nyugat-európai ország javasolta az Európai Bizottságnak, hogy tegyék általánossá a helyi minimálbért a külföldi fuvarozóknak, ezzel veszélyeztetve 15 ezer magyar fuvarozó munkahelyét.
A NiT Hungary szintén az Európai Bizottsághoz is fordult magyarázatért, azonban furcsamód határozott választ nem kaptak. Dittel Gábor ezért azt mondta, a testület aláírásgyűjtésbe kezdett, melyet az ország tizenegy pontján gyűtenek, egészen május 15-ig.