Korai halálozást okozhatnak a Volkswagen dízelmotorjai
2017.03.03. 21:58
Mint ismert, pár éve kiderült, a 2008 és 2015 között gyártott a Volkswagen olyan dízelautókat adott el, melyek szennyezőanyag-kibocsátása meghaladta a gyártó által megadott és az engedélyezett szintet meghaladó értékeket.
Az MIT, a Harvard és a belgiumi Hasselt Egyetem nemrég a botrány miatt egy közös kutatásba fogott.
A most megjelent, az eredményeket összefoglaló tanulmány szerint a csalás okozta halálesetek közül 500 Németországban fog bekövetkezni; de Lengyelországban például 160, Franciaországban 84, Csehországban 72, Olaszországban 55, Ausztriában 47, Svájcban 40, Magyarországon 32, Nagy-Britanniában 30, Romániában pedig 27 fő halhat meg idő előtt.
A kutatók kalkulációi szerint további 2600 halálesetet és 4,1 milliárd euró egészségügyi többletköltséget előzhet meg, ha a konszern 2017 végéig visszahívja és átalakítja a Németországban eladott összes manipulált autót.
A Volkswagen-csoport 2015 szeptemberében ismerte el, hogy 11 millió csalós autót értékesített a világban – 8 milliót Európában. A német cég a szennyezőanyag-kibocsátási adatokat megszépítő szoftverrel a hatóságokat akarta átverni. Sikertelenül. A botrány kitörése óta 3,6 millió autót hívtak vissza, hogy átalakítsák őket környezetkímélővé.