Donald Trump és a média
2017.02.07. 21:58
Azóta, hogy elnökjelöltből elnök lett, üzenetei még fontosabbak, még jobban odafigyelnek rájuk. Trump 140 karakteres verbális ágyútüzét közvetlenül a népre és a hívekre zúdítja – írja a dpa tudósítója.
Ez a korlátozott jellegű háború az elnök számára a mindennapok részévé vált. A legszokatlanabb és a legjelentéktelenebb alkalmat sem hagyja ki, hogy szidja a "lúzer New York Timest", "a hamis híreket közlő CNN-t", az ABC-t, vagy az MSNBC-t. "A legbecstelenebb sajtó" – az ilyen és ehhez hasonló megállapítások könnyedén kicsúsznak a száján.
A terrortámadásoknál lenyelik a híreket - mondta Trump hétfőn, Tampában, katonák előtt. A Fehér Ház később előállt egy 78 merényletet felsoroló listával, amelyekről állítólag nem kielégítően számoltak be. Köztük a berlini, a párizsi és a nizzai merényletről – írta az MTI.
A The New York Times megerősítette fehér házi stábját, a The Washington Post szintén. Alig múlik el nap kiszivárogtatások, apró drámák, kötekedések nélkül, ami a korábbi időkben napokig beszédtéma volt. Manapság a figyelem rövid.
A gyakori Twitter-használat ellenére Trump a televízió gyermeke. Tökéletesen uralja a médiumot. A The New York Times és mások arról cikkeznek, hogy Trump számára a televízió a realitás egyfajta magasabb rendű bizonyítéka. Amiről nem számolnak be, nem létezik.
Az átlagos amerikai naponta öt és fél órát néz televíziót. Az elnök arra is alapozza stratégiáját, hogy lehetőleg minél több időt tölt el a kamera előtt. A kitartóan futó képek egy dolgos, serény elnök képét közvetítik. Neil Postman médiakutató a következőképpen fogalmazza meg aggályait:
A televíziónál nem az a problematikus, hogy szórakoztató témákat prezentál, hanem az, hogy minden témát szórakoztatásként tálal".
Néhány dolog változott a Fehér Ház napi sajtótájékoztatóin. Sean Spicer szóvivő rövidebb tájékoztatókat tart. A kérdéseket már nem csak az első vagy a második sorban ülő "nagyok" tehetik fel, Spicer egyre gyakrabban szólít fel kisebb médiumokat, a bulvársajtó képviselőit, vagy az erősen konzervatív sajtó képviselőit is. A sajtótájékoztatókon online is lehet kérdezni.
A Skype-konferenciák sok helyütt már a mindennapok részeivé váltak, a Fehér Házban újdonságnak számítanak. Legalább két-három rádiós és televíziós tud most Ohióból, Texasból vagy Floridából kérdéseket feltenni.