Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Egyre píszíbb a Facebook?

Bokor Gábor

2016.11.11. 22:28

A közösségi oldal leáll azzal az üzletpolitikai stratégiájával, mely során etnikai alapon osztogatják szét a felhasználók oldalára kerülõ reklámokat.

A Facebook pénteken bejelentette, hogy változtat az eddigi reklám-kiosztási eljárásán és mostantól nem fog különbséget tenni a felhasználók vallása vagy etnikai hovatartozása között.

Korábban a közösségi oldal rendszeresen, irányítottan célozta a reklámokat, hogy azok a minél fogékonyabb embereknek juttassa el. A negatív kritikák sora miatt döntöttek úgy, hogy beszüntetik a korábbi rendszert, mivel az diszkriminált egyes felhasználókat –írja a Reuters.

Számos olyan lehetőség van ezen a területen, ami meggátolja a diszkriminációt, azonban úgy döntöttünk, hogy a hátrányos megkülönböztetés teljes megszüntetése csak akkor érhető el, ha megszüntetjük az irányított reklámokat"

– fogalmazott Erin Egan, a Facebook adatvédelmi részlegének vezetője.

A Facebook rengeteg olyan adatot gyűjt a felhasználókról, melyeket elemezve rájöhetnek, hogy ki, mire is fogékony, miket szeret és ez alapján algoritmusok segítségével tudtak olyan termékekről reklámokat küldeni számukra, melyet nagyobb eséllyel vásároltak meg.

A téma két héttel ezelőtt kezdett el igazán terhes lenni a Facebook vezetősége számára, miután a ProPublica nevű nonprofit szervezet kiderítette, hogy a hirdetők betekintést nyerhettek a felhasználók etnikai hovatartozásába. Ez egyértelműen sérti az emberi jogokat.

Több felhasználó pertársaságot létrehozva közösen perelte be a közösségi oldalt.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére