Egyre píszíbb a Facebook?
2016.11.11. 22:28
A Facebook pénteken bejelentette, hogy változtat az eddigi reklám-kiosztási eljárásán és mostantól nem fog különbséget tenni a felhasználók vallása vagy etnikai hovatartozása között.
Korábban a közösségi oldal rendszeresen, irányítottan célozta a reklámokat, hogy azok a minél fogékonyabb embereknek juttassa el. A negatív kritikák sora miatt döntöttek úgy, hogy beszüntetik a korábbi rendszert, mivel az diszkriminált egyes felhasználókat –írja a Reuters.
Számos olyan lehetőség van ezen a területen, ami meggátolja a diszkriminációt, azonban úgy döntöttünk, hogy a hátrányos megkülönböztetés teljes megszüntetése csak akkor érhető el, ha megszüntetjük az irányított reklámokat"
– fogalmazott Erin Egan, a Facebook adatvédelmi részlegének vezetője.
A Facebook rengeteg olyan adatot gyűjt a felhasználókról, melyeket elemezve rájöhetnek, hogy ki, mire is fogékony, miket szeret és ez alapján algoritmusok segítségével tudtak olyan termékekről reklámokat küldeni számukra, melyet nagyobb eséllyel vásároltak meg.
A téma két héttel ezelőtt kezdett el igazán terhes lenni a Facebook vezetősége számára, miután a ProPublica nevű nonprofit szervezet kiderítette, hogy a hirdetők betekintést nyerhettek a felhasználók etnikai hovatartozásába. Ez egyértelműen sérti az emberi jogokat.