Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Csúcsra jár a buszgyártás Magyarországon

Bokor Gábor

2016.08.23. 20:28

A nemzeti buszgyártási stratégiának köszönhetõen az ITK Holding Mercedes-alapokra fejlesztett buszokat gyárthat majd Debrecenben. Az utóbbi idõben felpezsdültek az események, hisz a Kravtex-Kühne-csoport városi csuklós buszokat kiváltó modellt fejlesztett ki, az Evopro pedig bemutatta új, buszokat is kiszolgáló elektromos gyorstöltõjét.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselőivel folytatott találkozón elmondta, hogy a kormány a következő három évben mintegy 35 milliárd forintot kíván fordítani a buszgyártási programra.

A felek szándéknyilatkozatot írtak alá, amely alapján új buszokat gyártanak majd Debrecenben. A Daimler tulajdonában álló német EvoBus GmbH magyarországi vezérképviselete alacsony belépésű alvázakat szállít az ITK Holdingnak, amelyekre a magyar cég saját fejlesztésű autóbusz-felépítményt tervez. 

A prototípusok vélhetően 2017-re készülnek el. 

A Mercedes-együttműködésben készülő buszokról eddig kevés műszaki információ került nyilvánosságra. Csupán annyit tudni, hogy az önjáró alváz – amely tartalmazza a futóművet, a fékeket, a motort és a váltót – szűk keretek közé szorítja a magyar hozzáadott érték lehetőségeit.

Magyarországon jelenleg is több olyan autóbusztípust gyártanak, amely önhordó karosszériát tartalmaz – ilyenek voltak egykor az Ikarus gyártmányai is –, ezeknél a hozzáadott érték aránya eléri a 70-80 százalékot is.

A legnagyobb magyar buszgyár új fejlesztésű járműcsaládot jelentett be a napokban, amelynek tagjaival az országszerte közlekedő, elöregedett és kihasználatlan csuklós autóbuszokat lehetne kiváltani. Az új jármű 37 üléses városi változata akár 116 utas szállítására is alkalmas. A 13 méteres, extra kapacitású Credo buszok gyártásának beindítása az első jelentős fejlesztési lépés azóta, hogy a kormány június 10-én véglegesítette a következő évekre szóló nemzeti buszgyártási stratégiát.

A cégcsoport úgy tervezi, hogy 2017 elejéig három új modellel lép piacra. A jelenleg gyártott 12 méteresek után 10 méteres kompakt, és 13 méteres, nyújtott szóló buszokat fog bemutatni. A 13 méteres Credo Econell 13 (elővárosi) és Credo Econell 13 CiTY (városi) buszok kategóriaelső befogadóképességgel rendelkeznek.

Az elektromos járművek, azon belül a fővárosban is közlekedő magyar fejlesztésű és gyártású Modulo elektromos midibuszok elterjedése szempontjából is fontos fejlemény, hogy magyar fejlesztésű és gyártású elektromosautó-töltőt avattak a napokban.

A most átadott villámtöltő egy autót 15-20 perc alatt tölt fel.

(Magyar Idők

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére