Figyelem: megváltozik a Facebook
2016.08.10. 12:28
A Facebook az elmúlt években többször is módosította már az üzenőfali algoritmusát, többek között azért, hogy minél felhasználóbarátabbá váljon. Ám a módosítások mögött olykor politikai szándék is meghúzódott, például keményen cenzúrázták a konzervatív tartalmakat. A felhasználók elé pedig olyan tartalmat toltak, amely megegyezett a politikai álláspontjával. Például, ha valaki kőliberális akkor kizárólag liberális jellegű tartalmakkal találkozott.
A legnagyobb közösségi oldal most arra törekszik, hogy kiszűrje a hatásvadász tartalmú oldalakat. A következő hetekben frissül majd az algoritmus, amivel megpróbálják kiszorítani azokat a kontenteket, amelyek az olvasókat akarják félrevezetni.
A fejlesztők több ezer cikk címét elemezték ki, hogy felmérjék, melyek azok, amelyek kattintást kényszerítenek ki a felhasználóktól. Ezek alapján két fő kategóriát állítottak fel: az egyikbe azok az címek tartoznak, amelyek az emberek kíváncsiságára hatnak – ide kerülnek az olyan címek, mint a „Nem fogod elhinni, ki esett el a vörös szőnyegen” –, a másikba pedig kifejezetten a félrevezetésre szolgáló címek fognak tartozni, – mint például a „Neked is rossz, ha almát eszel” – amelyről aztán kiderül, hogy nem is arról szól, mint amit a cím sugallt - írja a hvg.
Adam Mosseri, a Facebook üzenőfaláért felelős alelnök szerint ha egy oldal a napi 50 posztjából 48-ban ilyen címekkel ellátott tartalmakat oszt meg, akkor egy idő után csökkenni fog a posztok elérése.
(HVG)