Ha ilyen autód van, gyorsan szállj ki belõle
2016.05.23. 17:48
Az autók töréstesztjét az EURO-NCAP végzi el, ők osztályozzák azokat csillagokkal egytől ötig, értelemszerűen minél több a csillag, annál biztonságosabb az autó. Előfordulnak olyan újonnan gyártott darabok, amelyek egyetlen egy csillagot sem érdemelnek, ezeket érdemesebb elkerülni.
Az elsősorban az indiai piacra gyártott és ott népszerű mini-autók töréstesztjei a legsiralmasabbak. A Renault Kwid, a Maruti Suzuki Celerio, és a Hyundai Eon nem találhatóak meg az európai kereskedőknél, hisz nálunk nem kaphatnak forgalmi engedélyt és műszaki vizsgát ilyen botrányosan szereplő modellek. Azt már mondanom sem kell, hogy egyikükben sincs légzsák.
A Kwid az egyik legnépszerűbb az indiai piacon, szeptemberi bemutatója óta több mint húszezret adtak el. Nem a biztonság volt a vevők elsődleges szempontja.
A második-legnépesebb ázsiai országban nem kötelező a légzsák az autókban, így előszeretettel spórolják ki azokat.
(Jalopnik)