Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ugrásra készül az MVM Csoport

Bertha László

2016.05.26. 00:00

Az évtized végéig megduplázná és 200 milliárd forintra emelné éves üzleti eredményét az MVM Csoport - többek között errõl is beszélt a Lokálnak adott interjújában Kóbor György. Az MVM Csoport gazdasági vezérigazgató-helyettese azt is elmondta, hogy a társaságnak ma már nemcsak regionális, hanem globális szereplõkkel is szembe kell néznie, az MVM pedig készen áll a versenyre. A sikeres helytállás érdekében nemcsak a cégcsoport belsõ fejlesztését végeznék el, hanem jelentõs mértékû vállalatfelvásárlásokról is döntés születhet.

Az évtized végéig megduplázná és 200 milliárd forintra emelné éves üzleti eredményét az MVM Csoport - többek között erről is beszélt a Lokálnak adott interjújában Kóbor György. Az MVM Csoport gazdasági vezérigazgató-helyettese azt is elmondta, hogy a társaságnak ma már nemcsak regionális, hanem globális szereplőkkel is szembe kell néznie, az MVM pedig készen áll a versenyre. A sikeres helytállás érdekében nemcsak a cégcsoport belső fejlesztését végeznék el, hanem jelentős mértékű vállalatfelvásárlásokról is döntés születhet.

– Milyen eredménnyel zárta a 2015-ös évet az MVM Csoport? Illetve minek köszönhető a rekordárbevétel és az eredményesség javulása?

– Az MVM Csoport évek óta stabilan Magyarország negyedik legnagyobb vállalatcsoportja, amely regionális összevetésben is „látható” szereplő – az árbevétel alapján a 33. legnagyobb cég a régióban. Tavaly a Paksi Atomerőmű több mint 30 éves üzemelési történetében a legnagyobb mennyiségű áramot termelte, míg villamosenergia- és földgáz- kereskedelmi cégeink – az MVM Partner és a Magyar Földgázkereskedő – a stabil hazai alapokra építve erős külföldi terjeszkedésbe kezdtek. Összességében ezekre építve tudtunk rekordárbevételt elérni 2015- ben. Eredményességünk javulása elsősorban a csoportszintű hatékonyságjavítási törekvésekre és a tagvállalatok fegyelmezett gazdálkodására vezethető vissza. Egyszerre tudtunk közel 120 milliárd forintot befizetni a költségvetésbe, jelentős mértékű osztalékot fizetni a Magyar Államnak, támogatni a rezsicsökkentés eredményeinek fenntartását a villamosenergia- és földgáz- kereskedelmi árak alacsony szinten tartásával, de helytálltunk az egyre erősödő energiapiaci versenyben is. Eközben pedig növelni tudtuk eredményünket. Közös erőfeszítéssel úgy gondolom, hogy egyedülállóan sikeres évet zártunk a magyar piacon.

– A regionális energiapiaci környezet hogyan befolyásolta az MVM Csoport eredményeit?

– Ma már nemcsak a regionális, hanem a globális energiapiaci változások is közvetlenül hatnak az MVM működésére. Rendkívül sok olyan cég lát ma már fantáziát az energiapiacokban, amelyek korábban sohasem versenyeztek a piacainkon. Ez azért van, mert ma már minden eszközünkhöz, feladatunk végrehajtásához energia kell, ezen keresztül pedig egyre könnyebb elérni a fogyasztókat egyéb szolgáltatásokkal is. Éppen ezért új, globálisan is versenyképes cégekkel, egyre csökkenő árakkal, kihívást jelentő szabályozási környezettel és a megújuló energiatermelés drasztikus növekedésével kell szembenéznünk. Be kell lépnünk minden olyan energetikai részpiacra, amelyen még nem vagyunk jelen, akár belső fejlődéssel vagy cégvásárlások útján. Közelebb kell kerülnünk a fogyasztókhoz és az innovatív ötletekhez, kezdeményezésekhez, mint például az elektromos közlekedés. Jelentős kapacitásokat tervezünk kiépíteni a megújuló termelés területén: már ma is 25 MW-nyi szélparkkal, közel 9 MW külföldi vízerőművel és 10 MW naperőművel rendelkezünk, amelyet nemrég adtunk át Pécs közelében. Komoly erőfeszítéseket fogunk tenni azért, hogy helyzetünket a regionális piacokon is megerősítsük, vonzó cégek felvásárlásával, illetve meglévő külföldi vállalataink erősítésével, terjeszkedésével.

– Melyek azok a területek, amelyek „húzó” területnek számítanak az MVM Csoport komplex tevékenységei között? A leányvállalatok közül melyek gazdasági jelentőségét emelné ki?

– Rendkívül széles termékés szolgáltatási palettával rendelkezünk, ezekből most néhány tagvállalatot emelnék ki. A Paksi Atomerőmű az MVM eredménytermelő képességének legszilárdabb alapja. Rekordtermelésével, folyamatos hatékonysági és biztonságnövelő intézkedéseivel nagymértékben járult hozzá a sikeres 2015-ös évünkhöz. A hazai energiatermelés közel 60 százalékát Paks biztosítja, amelyen keresztül az MVM a magyarországi áramellátás első számú letéteményese. Folyamatosan karbantartjuk és fejlesztjük hazánk átviteli vezetékhálózatát a MAVIR segítségével. A társaság szolgáltatási minőségi mutatói európai szinten is rendkívül jók. Az unió előírásainak megfelelően irányítva a társaságot biztosítjuk, hogy a villamosenergia- rendszer megbízhatóan, magas színvonalon, ugyanakkor költségtakarékosan működjön, amit a fogyasztók közvetlenül is érzékelhetnek az áramszámlákon. A két kereskedőcégünk biztosította 2015-ben is, hogy a lakosságot közvetlenül ellátó egyetemes szolgálta- tók kedvező áron juthassanak hozzá a szükséges villany- és földgázmennyiséghez. Az MVM Partner ezt részben a külpiacokon kiépített portfóliójával, a Magyar Földgázkereskedő pedig az orosz hosszú távú földgázbeszerzési szerződés feltételeinek folyamatos javításával tudta biztosítani. Ki szeretném még emelni az MVM NET és az MVM OVIT fejlődését is. Az MVM NET a hazai távközlési piaci fejlesztésekben vállal fontos szerepet, míg az OVIT a villamosenergia-hálózat karbantartásával, valamint az EU által finanszírozott vasúti és kommunikációs projektek teljesítésével támogatott különböző kormányzati célokat. Látható, hogy az MVM Csoport a teljes energiapiacon, illetve számos egyéb iparágban rendelkezik meghatározó fontosságú tagvállalatokkal, amelyek értékteremtő potenciálját az egységes vállalatcsoportban igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben hasznosítani.

– A közelmúltban mutatták be az MVM Csoport új stratégiáját. Mi mondható el a gazdasági és pénzügyi elvárásokról a 2016-os év vonatkozásában az új irányvonalak tükrében?

– Az egyik sarkalatos pont, hogy 2020-ig – igen ambiciózus módon – meg szeretnénk duplázni eredménytermelő képességünket – a jelenlegi 100 milliárd forintról 200 milliárd forintra emelve a cég versenyképességét alapvetően meghatározó EBITDA értékét. Mindeközben továbbra is stabil finanszírozási háttérrel fogunk rendelkezni, elkerülve azt az adósságspirált, amelybe számos globális energiacég került  a gazdasági válság éveiben, és amely miatt fokozatos leépítésekre kényszerülnek. Minden stratégiai célunkat és kezdeményezésünket úgy határoztuk meg, hogy évről évre közelebb kerüljünk a fenti pénzügyi célokhoz. Meghatározó szereplői leszünk a hazai és regionális megújuló termelési iparágnak, elsősorban naperőművi fejlesztésekkel. Az innovációkból, új üzleti területekből és a közvetlen fogyasztói szolgáltatásokból is jelentős eredményre számítunk már 2020-tól, így a következő négy-öt év feladata ezen társaságaink fokozatos építése. Nagy változást fog jelenteni, hogy míg eddig a „háttérből” szolgáltattunk a magyar lakosságnak és vállalkozásoknak, addig 2020-ra már a fogyasztók nagy része közvetlenül velünk találkozik majd a mindennapjai során – akár a villamosenergia- és földgázvásárlásai során, akár a közlekedésben, a munkahelyén, az új energetikai szolgáltatásokon keresztül. Jelentős méretű vállalatfelvásárlásokra is készülünk, hiszen a mai piacon már nincs idő arra, hogy minden képességet saját erőből építsünk ki. A cégvásárlásokat ott tervezzük, ahol jó lehetőséget és megfelelő stratégiai indokoltságot látunk, amely részpiacokon még nem vagyunk megfelelő mértékben jelen. Úgy gondolom, hogy megfelelő erőfeszítéssel jó lehetőségünk van 2020-ra 200 milliárd forintos eredményt elérni.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére