Mi lesz veled tokaji?
2016.04.19. 14:48
Azt gondolná az ember, hogy a Tokaj jelző jó húzónév ahhoz, hogy a márkás borokat belföldön és külföldön egyaránt sikeresen lehessen értékesíteni. A szakemberek szerint azonban a belső tartalom az eladások sikerességében csak fele arányban játszik szerepet a másik felét pedig a külső megjelenés adja. Ebből kiindulva a Tokaj Kereskedőház arculatot vált. A minőségi bortermelés iránt elkötelezett legnagyobb állami borászat nevét Grand Tokajra változtatta. Az új név kiválasztásakor az egyik fő szempont volt, hogy a magyarok számára se legyen idegen, de a külföldi piacokon is megállja a helyét. A Grand szó a borvidék nagyságát sugallja.
A név mellett a logó is megújul. Az új szimbólum a magyar Szent Korona és a régi kulcs ötvözeteként jelenik meg. A Szent Korona a "borok királya, királyok bora" státuszra utal, a kulcs pedig az emberek szívéhez vezető útnak a nyitját jelenti. Nagyon emocionális gondolatok foroghattak az új logó megalkotójának fejében. Az a különleges benne, hogy az egészet kézzel rajzolták.
A cég munkáját Lenz Moser fogja segíteni. Az osztrák származású stratéga kiterjedt kapcsolatrendszerrel és hatalmas tapasztalattal rendelkezik, amiket majd a Grand Tokaj javára fog fordítani. A közös cél az, hogy a Tokaji borok nemzetközi elismertségét növeljék, hogy a borok a minőségi áruházak kínálatában is megtalálhatók legyenek és visszatérjenek a magas kategóriájú éttermek és láncok ajánlatába is.
A brand megújulásával párhuzamosan technikai fejlesztések is folynak. A tolcsvai borászati központ műszaki és technológiai megújítása folyamatban van. A palackozóüzem világszínvonalú lesz és várhatóan 2016 őszén kezdi meg működését. Tervezik még továbbá az 1970-es években épült mára elavult irodaház leváltását valamint a turistáknak és a borok iránt érdeklődőknek egy látogatóközpont létrehozását. A beruházásokhoz azonban további 16,6 milliárd forintra lenne szükség.
A minőség növelése érdekében a szőlőtermelőkkel való együttműködést is magasabb szintre lépett. Ez azt jelenti, hogy a gazdák kedvező kamatozású előfinanszírozási hitelt is kaphatnak. Ez azért jó, mert így ha a termelőknek szükségük lenne esetleges technikai eszközökre (például növényvédő szerekre), amit nem tudnának anyagilag megengedni maguknak, ez nem okozhat gondot továbbá és nem megy a szőlő minőségének romlására. Mindemelett, a Grand Tokajnak köszönhetően a gazdák előre ki tudják számolni jövedelmüket, mert az állami cég már előre közzétette az idei felvásárlási árait. Ez azért hasznos, mert a gazdág eddig nem tudhatták előre mennyi lesz a bevételük és ez sokszor a minőség romlására ment, mert nem ruháztak be bizonyos eszközökbe.
A változtatásokat komoly, 10 országra kiterjedő piackutatás előzte meg, hogy a márka sikeresen megújulhasson.Az eredmények csak pár év múlva lesznek érezhetők Már nincs már hátra, mint hogy a magyar borok meghódítsák a külföldi piacot is!