Önmaga ellen kampányol az Uncle Ben's
2016.04.15. 12:08
A cég kiad egy listát "alkalmanként" fogyasztható termékeiről, azokról amelyeket hetente egy alkalommal ajánlanak fogyasztásra. A kampány része egy ötéves egészségügyi kezdeményezésnek.
A Mars szerint a címkézés a "főételeket" érinti: az Uncle Ben's, a Masterfoods és a Dolmio termékeket. A cég közleményben tudatta, hogy az új rendszert azért hozzák létre, hogy a vásárlók egészségtudatosabb döntéseket tudjanak hozni.
A cég tervei szerint a jelenleg hetente egyszer fogyasztható termékek receptjeit megváltoztatnák, kevesebb sóval, cukorral és zsiradékkal állítanák elő ezeket. Végül átcímkéznék ezeket "mindennap fogyasztható termékekre".
Néhány Mars termék magasabb sótartalommal, hozzáadott cukorral és zsírral rendelkezik, hogy az ízük minél jobban hasonlítson az eredeti termék ízére.
A cég 2021-ig szeretné átlagosan 20 százalékkal csökkenteni a termékei sótartalmát és 2018-ig csökkenteni a szószok cukortartalmát.
A változtatás először Nagy-Britanniát érinti. A Marsnak elküldtük kérdéseinket azzal kapcsolatban, hogy Magyarországon is várható-e hasonló kampány, de a cég egyenlőre nem válaszolt.
Update: A cég közleményben tudatta lapunkkal, hogy a Magyarországon kapható Dolmio és Uncle Ben's termékek a "mindennap fogyasztható" kategóriába tartoznak. Egyedül az édes-savanyú szósz tartozik az "alkalmanként" ajánlott termékek közé, azonban a cég újraírja az étel receptjét, hogy azt összhangba hozza a Mars Táplálkozási Kritériumaival.