Balog miniszter nem adja fel
2016.03.25. 10:18
A fórumon a leginkább érintetteknek, a kulcsszereplőknek elmondjuk, hogy miket tervezünk, amiről az intézményvezetők saját iskoláikban számolnak be.
Balog Zoltán hozzátette: azt szeretné, ha ezt az országos értekezletet regionális fórumok követnék.
A célunk az, hogy mindenkihez eljussanak az információk, a szándékunk, és világos legyen, hogy ezt a dolgot komolyan vesszük"
- fogalmazott a miniszter.
Balog Zoltán elmondta, hogy a fórumra több mint háromszáz intézményvezetőt szeretnének meghívni Budapestre, a Magyar Tudományos Akadémiára. A miniszter kiemelte: az MTA nagy segítségükre van a 21. századi oktatási formákkal kapcsolatban. Példaként említette, hogy az akadémia ösztöndíjakkal támogat olyan programokat, amelyekben kreatív, jó pedagógusok kísérleteznek azzal, miként lehet megtanítani a gyermekeknek mindazt, ami a 21. században szükséges.
A miniszter az oktatás területén fontosnak nevezte a fenntartó kérdésének megvitatását és az oktatás finanszírozását is. Kitért arra, hogy a pedagógus minősítési rendszert korábban amiatt bírálta, mert az túlzott bürokratikus terheket rótt a pedagógusokra és az intézményvezetőkre is. Ezeket a terheket viszont csökkentették - mondta a miniszter, kiemelve, hogy a minősítésre, a külső kontrollra, szakfelügyeletre, tanfelügyeletre szükség van.
A Nemzeti Alaptanterv kérdései kapcsán a miniszter azt mondta: világossá kell tenni, hogy manapság a világ változása, elvárásai nyomán az embereknek többet kell dolgozniuk, és ez egyúttal azt is jelenti, hogy a gyerekeknek többet kell tanulniuk. Ezzel együtt olyan rendszernek kell lennie, amely ésszerű és hatékony is egyben, és "nem rabolja el" a gyermekkort.
(MTI)