Napi másfél órát lógsz a közösségi médián
2016.02.16. 08:38
A legfrissebb felmérések szerint az átlagos magyar felhasználó 86 percet tölt el a világ legnagyobb közösségi hálóján.
A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete által megrendelt reprezentatív kutatás során ötszáz, 18 és 49 éves kor közötti felhasználót kérdeztek meg. Az eredmények szerint a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak.
Egy átlagos magyar felhasználó napi 86 percet tölt a világ legnagyobb taglétszámú közösségi oldalán, a Facebookon. Hétköznap pár perccel rövidebb, hétvégén valamivel hosszabb ez az idő.
Az aktív felhasználók négyötöde mindennap, nyolc százalékuk hetente egyszer lép fel az oldalra, és minél gyakoribb látogató valaki, annál valószínűbb, hogy okostelefonon lép be a közösségi oldalra. Nem meglepő módon a Facebook-csúcsidő munkaidő utánra, az esti órákra tehető, ekkor is többen lépnek be az oldalra számítógépről, mint mobileszközről.
Továbbá a válaszadók 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van olyan portál, amelyet csak Facebookon keresztül követ, 58 százalék pedig többnyire a közösségi oldalon nézi az anyagokat, és csak ritkán látogatja magát a portált vagy blogot. Tehát a Facebook mára már nemcsak egy médium, hanem egy teljes értékű, önálló platformmá kezd válni.
(MTI)