Amíg Van Damme spárgázik, a Volvo gazdagszik
2015.12.24. 17:09
Jean-Claude Van Damme extravagáns spárgáját – amelyet két, tolató kamion között hajtott végre – szinte mindenki látta már. Azonban kevesen ismerik, a Volvo Trucks teljes, élő-próbás marketing videó-sorozatát, amellyel a cannes-i fesztiválon is nyert a svéd cég.
Miután 1999-ben a svéd autógyártás prominens figurája, a Volvo Group megszabadult a Volvo Cars ágazatától – amely a személyautókat gyártja, immáron Kínában – a cégcsoport az általa eddig is előállított, Volvo Trucks szektorra fordította figyelmét.
A Volvo vezetője 2012-ben a leghíresebb kreatív reklámügynökséget, a Forsman & Bodenfors társulatát kereste meg azzal a kéréssel, hogy változtassák meg a Volvo kamionokról kialakult társadalmi vélekedést. Az ügyvezető azt kifogásolta, hogy a megközelítőleg ötven millió forintot érő szerelvény nélküli kamionok túlságosan komoly képet sugároznak, és kizárólag „öltönyös” vagy „szürkekardigános” embereket érdekelnek. Egyszóval, fiatalosabbá, felszabadultabbá akarta varázsolni a svéd kamionipart.
A reklámcég több ízben is visszautasította a Volvo felkérést, hiszen túlságosan is nehéz feladatnak tartotta a kamionos világ izgalmassá tételét. Az áttörés féléves csúszással végül megtörtént:a „Live Test Series” (élő teszt-sorozat) élőben leforgatott reklámfilmjeivel. Minden Volvo reklám-spot egy-egy olyan technikai tulajdonságot mutatott be, amely egyedülálló a kamionok körében.
A videókampány-sorozat utolsó tagjaként Jean-Claude Van Damme, a híres filmcsillag és harcművész két tolató kamion visszapillantó tükrén egyensúlyozva vágástechnikák nélkül spárgázik. A videó népszerűsége leginkább annak volt köszönhető, hogy egy sorozat utolsó elemeként igazán nagy hatást tudott kiváltani az eleve ráhangolt nézőkben. Több mint 70 millióan tekintették meg a kisfilmet az online platformokon.
A sorozat második legtöbbet megtekintett videója, a Faith Dickey, világhírű egyensúlyozó művész kísérlete volt. A művésznő két száguldó kamion közt próbál meg végig egyensúlyozni, mielőtt a szerelvények elérik a közeledő alagutat. A reklám-spotot több mint kilenc millióan tekintették meg a különböző videó megosztó platformokon, népszerűségének köszönhetően díjat is nyert az alkotás.
A hat millió nézőt számláló és egyben a gyermekek kedvenc Volvo-reklámjaként számon tartott videón egy hörcsög illusztrálja a kamion kormányrendszerének könnyedségét. A kormánykerékre szerelt mókuskerék segítségével maga a hörcsög képes a több mint 20 tonnás teherautót irányváltoztatásra bírni.
Az utolsó reklámban Claes Nilsson, a Volvo Trucks vezérigazgatója saját testi épségét kockára téve mutatja be az általa előállított kamionok terhelhetőségét. A rövid kisfilm pofonegyszerű, mégis hatása megkérdőjelezhetetlen. A több mint hárommilliós nézettség itt is hetek alatt összegyűlt, amely a látványos reklámfilm kapcsán nem is meglepő.
A Volvo Trucks esete tökéletesen példázza, hogy a kreativitás szinte bármilyen komoly és szürke iparágat képes teljes mértékben feldobni és átformálni. A több mint százmillió kattintást számláló kampánysorozat maximálisan jövedelmezőnek hatott a cég számára. Az újonnan piacra dobott Volvo FM sorozat mára már az egyik legnépszerűbb nyergesvontatóvá vált, amelyet számtalan videojáték-szimulátor is járműparkjába integrált annak érdekében, hogy a Volvo Trucks reklámsorozatot figyelő fiatalok igényei is ki legyen elégítve.