Nyolc infó, amit a pilóták nem osztanak meg veled
2015.12.05. 16:04
A kávé imádóknak ez meglehetősen megrázó lehet, de érdemes megfogadni. Ugyanis a szerek, amiket a gép víztartályába öntenek, hogy meggátolják a baktériumok szaporodását, belekerülnek a kávéba is, amitől nagyon rossz íze lesz.
A legjobb helyek a szárnyak közelében vannak, vagy azokon kicsit túl. A hátulsó székek viszont képesek a rázkódásra. Ezen kívül érdemes figyelembe venni azt is, hogy levegő a gépen elölről áramlik hátra, tehát az elülső és középső székeknél még van friss levegő, de hátulra már alig jut.
A pilótáknak ugyanis van saját kajájuk, amit ráadásul elkülönítve tartanak az utasokétól, hogy nehogy rosszul legyenek. Egyébként a két pilóta se kapja ugyanazt; így gátolják meg, hogy mind a ketten ételmérgezést kapjanak, amennyiben lenne valami baj a koszttal.
Egy névtelen forrás szerint, aki belelát a pilóták mindennapjaiba, úgy gondolja, hogy az utasoknak nem érdemes túl sokat izgulniuk a jelzés miatt. Sok pilóta egyszerűen csak elfelejti kikapcsolni, sőt olyanok is vannak, akik egész úton bekapcsolva felejtik. Tehát csak ezért nem nagyon érdemes végig kényelmetlenül utazni.
Pár amerikai légitársaság engedélyezi a pilótáknak, hogy fegyvert tartsanak maguknál. Azt mindenki döntse el, hogy ez megnyugtató vagy sem.
Amennyiben a gépet valaki eltérítette a pilóta a repülő lassítására szolgáló fékszárnyakat lefele fordítva hagyja leszállás után is, így jelezve az irányítótoronynak, hogy valami baj van.
A repülőszerencsétlenségek többsége ugyanis a le- és felszállások alatt történik. A turbulencia csak kicsit rázza meg az embert, de semmi olyat nem okoz a repülővel, amivel a pilóták ne boldogulnának. Amitől már lehet félni az a függőleges légáramlat, ami elég durván képes megdobálni bármit, ami az útjába kerül, így a gépet is, amiben éppen ülünk.
Persze ezt már egyébként is mindenki tudja, de azért elég makacsul tartja magát a dolog. Pedig a telefonokat simán lehet használni le- és felszállás alatt, na meg persze a repülés idején is, ugyanis nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy azok képesek lennének megzavarni a repülő műszereit. Sőt a pilóták, ha a gép rádiója bedöglene, vagy valamiért nem működne, akkor a mobiljukat használják, hogy kapcsolatba lépjenek a légi irányítással.