Soros hadserege
2015.10.23. 16:21
A melegházasság és bevándorláspárti 444 Gyuri bácsija nem sajnálja a vagyonát arra, hogy a társadalomról vallott „haladó” és „civil” nézeteit lenyomja az emberek torkán.
Soros György sokakra kártékony politikai tevékenysége szerteágazó, alapítványain, befektetésein keresztül médiumok, kampányok sora kötődik a nevéhez. George W. Bush elleni hadjáratára több mint 25 millió dollárt költött, ahogyan fogalmazott:
Bush elmozdítása a központi fókuszát adja az életemnek, élet-halál kérdése."
Soros persze nem mindig ennyire nagyvonalú, de valamennyit azért szeret odaszórni a neki tetsző ügyekre. 2010-ben potom 1 millió dollárral támogatta a legális marihuánáért folytatott kampányt Kaliforniában. De nemcsak választott hazájában szeret kavarni: Grúzia rózsás forradalma, koszovói függetlenség, Nyugat-Szahara szeparatistái, mindenhol felmerült már a neve.
Újságíróknak biztosított kutatási alapok, közvetlen támogatások és egyéb finomságok. A „független” tényfeltáró start-up a ProPublica nemcsak a Sandler alapítványtól kapott milliókat a „progresszív” (értsd: szélsőliberális) hangvétel megerősítésére, hanem Soros is évi 125 000 dollárral támogatta meg a működésüket.
A New York Times, a Washington Post, az Associated Press, az NBC és az ABC mind-mind kapcsolódnak valamilyen módon Soroshoz. Uncle George nem spórol, amikor befolyásszerzésről van szó, a National Public Radionak is adott 1,8 millió dollárt egy kis zsebpénz gyanánt. Főszereplőnk szereti már fiatal korban elkezdeni az agymosást, ezért több mint félmillió dollárral megtámogatta az MIT egyetem „Civil Média Központját” is.
1995-ben az általa biztosított pénzzel létrejött a New York-i központú Médiafejlesztési Befektetési Alap (MDIF), amelynek első ügyfele a szlovákiai SME volt. Hogy kik is ők?
Egy globális, küldetés-központú alapról van szó, akik saját önmeghatározásuk szerint:
Amikor befektetési döntéseinket meghozzuk, nem csak az üzleti megtérüléssel foglalkozunk. … Ez a filozófia teszi lehetővé számunkra, hogy olyan, mérsékelt növekedési kilátásokkal bíró projektekbe is beruházzunk, amik várhatóan jelentős hatással bírnak a sajtóvállalkozások fenntarthatóságára és a nyitott társadalmak építésére.
Az MDLF 2014-ig közel 130 millió dollárral, 31 országban támogatott meg pénzzel és „tréningekkel” új, feltörekvő és a kulcsszó „független” médiavállalkozásokat. Soros új médiájának a kiképzőközpontja Afrikára, Ázsiára, a FÁK és a Balkán országaira koncentrál, de leányvállalatain keresztül máshova is elér a keze. A digitális médiában a 100%-ban MDLF tulajdonban lévő Digital News Ventures az irányadó, ez a Soros hadsereg kiberközpontja, tőlük kapott pénzt és paripát Uj Péter és lelkes csapata, amikor bajban voltak.